Måste få en bättre helhetsbild

Det finns problem med att driva företag, speciellt när det kommer till inventarier. Det är helt enkelt produkter som vi behöver ha för att sörja för alla våra gästers behov och nöjen. Det är svårt att veta exakt hur mycket det är som behövs, och om man inte kan ställa upp en grov uppskattning på det eller i alla fall få någon form av översiktlig koll så är det inte direkt lätt att göra budgetar och sedan gå med vinst.

Även om det låter väldigt tråkigt så är det fortfarande en grundbult i vilket företagande som helst, att man ska gå med vinst så att det blir lättare och naturligt att fortsätta. För att få koll på våra inventarier och övriga delar så kontaktade vi AM ledningssystem, där de har en tjänst som heter Underhåll.

am-system

Lättare att förstå nu
Det är precis vad som är resultatet av det här samarbetet, för inte enbart har det blivit lättare för oss att se vad det är exakt vi behöver ha på plats på campingen, vi kan också se tydliga vinster i att utnyttja vår personal bättre. Det betyder alltså inte att vi har låtit någon gå, utan snarare så handlar det om att involvera dem på ett bättre sätt som gjort att vi får än mer gjort på kortare tid med samma antal människor. Och det är ju en grund för att det ska gå lättare att tjäna mer pengar för varje investerad timme, något som vi börjar se effekterna av.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *